تعبیر خواب حبوبات


تعبیر خواب حبوبات


Image result for ‫ماش‬‎
  

خواب یکی از آیات و نشانه‌های خداوند است. هنگامی‌که انسان به خواب فرومی‌رود، روحش از پنجره جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز درمی‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود.     در قرآن کریم چندین واژه برای خواب آمده است، از جمله «حُلم» که جمع آن «أحلام» است، همچنین «منام» و «رؤیا». در احادیث نیز واژه «رؤیا» آمده است، و از خواب‌های صادق و نیکو به «مُبشّرات» نیز یاد شده است.


تعبیر خواب ماش چیست؟


ماش بمانند دیگر حبوبات بیانگر و نشان دهنده غم و اندوه برای بیننده خواب است. برای رجوع به تعابیر خواب این نوع مواد غذایی (حبوبات) و استفاده از آن‌ها برای تفسیر خواب باید دقت کرد که آن‌ها می‌بایست در محوریت خواب قرار گرفته باشند و به طور ملموس در خواب مشاهده و حس گردند. اگر این گونه بود می‌توان از تعابیر خواب معبرین اسلامی و کهن مانند ابن سیرین و جابر مغربی استفاده و مفهوم رؤیا را دریافت.
 
جابر مغربی می‌گوید: تعبیر خواب خوردن ماش غم و اندوه می‌باشد و فرقی بین تر و خشک یا خام و پخته آن وجود ندارد، ولی اگر چیزی نخورده‌ای، هیچ غم و اندوهی نیز وجود ندارد.
 
یوسف نبی علیه السلام گوید: دیدن ماش برنج و نخود و حبوبات دیگر ملال بود.
 

تعبیر خواب ماش پخته و ماش خام


ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی ماش پخته می‌خوری، تعبیرش این است که مقداری مال و اموال اندک به دست می‌آوری. اگر ببینی ماش خام می‌خوری، دچار غم و اندوه می‌شوی.
 
 
منابع:
کتاب بانک جامع تعبیر خواب
تعبیرستان

تعبیر خواب ماش,تعبیر خواب ماش پلو,تعبیر خواب ماش سبز,تعبیر خواب ماش برنج,تعبیر خواب ماش پخته,تعبیر خواب ماش خام,تعبیر خواب ماش و عدس,تعبیر خواب ماش سیاه,تعبیر خواب جوانه ماش,تعبیر خواب کاشتن ماش,تعبیر خواب حبوبات