تعبیر خواب هدیه گرفتن هدهد


تعبیر خواب هدیه گرفتن هدهد

Image result for ‫هدهد‬‎
  

خواب یکی از آیات و نشانه‌های خداوند است. هنگامی‌که انسان به خواب فرومی‌رود، روحش از پنجره جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز درمی‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود.     در قرآن کریم چندین واژه برای خواب آمده است، از جمله «حُلم» که جمع آن «أحلام» است، همچنین «منام» و «رؤیا». در احادیث نیز واژه «رؤیا» آمده است، و از خواب‌های صادق و نیکو به «مُبشّرات» نیز یاد شده است.


امام صادق (ع) و دیگر معبرین اسلامی به طور کلی دیدن، بانگ و فریاد پرندگان را در خواب به خیر و خوبی تعبیر کرده‌اند مگر این‌که پرنده دیده شده در خواب به بد یمنی و شومی مشهور باشد. هدهد یا شانه به سر از پرندگانی که تعبیری نیکو به همراه داشته و به گفته ابن سیرین دیدن آن در خواب نشانه ای از حضور مردی بزرگ و با خیر و منفعت می‌دهد.
 
یوسف نبی علیه السلام می‌فرماید:
دیدن هدهد خبر خوش بود.
 
امام صادق (ع) می‌فرمایند: 
تعبیرهای هدهد عبارت‌اند از:
  1. خیر
  2. خوشی
  3. بزرگی
  4. پیروزی و غلبه
 
خالد بن علی بن محد العنبری گوید: دیدن هدهد، به پیامرسانی راستگو تعبیر می‌شود و ممکن است، بر عذاب و گرفتاری نیز، دلالت داشته باشد.
 
ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی هدهد با تو حرف می‌زند، تعبیرش این است که به مسائل و چیزهایی از امور جهان آگاه می‌شوی.
 

تعبیر خواب خوردن گوشت هدهد


ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گوشت هدهد را می‌خوری از مال و اموال شخصی زیرک مصرف خواهی کرد.
 
 
منابع:
کتاب بانک جامع تعبیر خواب
تعبیرستان

تعبیر خواب هدهد شانه به سر,تعبیر خواب هدهد سفید,تعبیر خواب هدهد سبز,تعبیر خواب هدهد چیست,تعبیر خواب هدهد طلایی,تعبیر خواب هدهد بزرگ,تعبیر خواب هدهد گرفتن,تعبیر خواب هدهد در خواب,تعبیر خواب پرنده هدهد,تعبیر خواب پرنده هدهد گرفتن,تعبیر خواب هدیه گرفتن هدهد