تعبیر خواب دیدن امامان در خواب


تعبیر خواب دیدن امامان در خواب


Image result for ‫امام نورانی‬‎

 

 

عوامل زیادی هستند که در دیدن خواب می‌توانند تاثیر گذار باشند. استرس و اضطراب روزانه، حالات روحی و روانی فرد و ... از جمله عواملی هستند که باعث دیدن رویاهای مختلفی می‌شوند. اما خواب‌هایی که در مورد ائمه اطهار دیده می‌شوند چگونه تعبیر می‌گردند؟ آیا به راستی مواجه با یکی از اهل البیت پیامبر در خواب نیز به معنای دیدن آن حضرت است؟

 
آن چه که از روایات استفاده می شود این است که اگر کسی یکی از چهارده معصوم را در خواب ببیند واقعاً همان بزرگواران را دیده است. (به شرط آن که واقعاً چهره آنها را در خواب دیده باشد).
از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که می فرمایند: 
 
 

من رآنی فی منامه فقد رآنی لأنّ الشیطان لا یتمثل فی صورتی و لا فی صورة أحد من أوصیائی. 
 
هر کس مرا در خواب ببیند، (واقعاً) من را دیده است. همانا شیطان به صورت من و جانشینان من ظاهر و مجسم نمی‌شود.
 
 
علامه مجلسی در کتاب تعبیر خوابش می فرماید: «دیدن پیامبر زادگان (که شامل ائمه معصومین نیز می‌شود) در خواب ده وجه دارد: 
  1. رحمت
  2. عزت
  3. نعمت
  4. شرف
  5. دولت
  6. ظفر
  7. سعادت
  8. ریاست
  9. قوّت
  10. راحتی

تعبیر خواب دیدن امام علی (ع)


ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی امام علی (ع) مهربان و شاد و خنده‌رو می‌باشد، تعبیرش این است که علم و کرامت و شجاعت و بخشندگی و سخاوت به دست می‌آوری. اگر ببینی حضرت علی (ع) در شهری زنده می‌باشد، در آنجا عدل و انصاف و تقوی بوجود می‌آید و ظلم و ستم از آن شهر برطرف می‌شود و «بدعتگذاران» در آنجا خوار و ذلیل می‌شوند، ولی خصومت و دشمنی با آن‌ها وجود دارد.

تعبیر خواب دیدار با حضرت فاطمه (س)


ابن سیرین می‌گوید: 
  • اگر حضرت فاطمه (س) را ببینی، تعبیرش این است که باحیا و زاهد و پرهیزکار می‌شوی.
  • اگر در خواب ببینی حضرت فاطمه (س) شاد و خنده‌رو و مهربان می‌باشد، به این معنی است که مردم آن شهر علاقه‌مند به قرآن و کسب علم و انجام کارهای خیر می‌شوند و در آنجا خیر و برکت به وجود می‌آید.

تعبیر خواب دیدن امام حسن و حسین (ع)


ابن سیرین می‌گوید: تعبیر دیدن امام حسن و امام حسین (ع) این است که با یکی از بزرگان یا شخصی ارتباط برقرار می‌کنی و از او خیر و منفعت به دست می‌آوری و سرانجام به درجه شهادت خواهی رسید.

منابع:
www.welayatnet.com
تعبیرستان

تعبیر خواب دیدن امامان,تعبیر خواب دیدن امامان معصوم,تعبیر خواب دیدن امامان و پیامبران,تعبیر خواب دیدن ائمه اطهار,تعبیر خواب دیدن ائمه درخواب,تعبیر خواب دیدن ائمه معصومین,تعبیر خواب دیدن نام امامان,تعبیر خواب دیدن قبر امامان,تعبیر خواب دیدن عکس امامان,تعبیر دیدن امامان معصوم در خواب,تعبیر خواب دیدن امامان در خواب